ZDANIEM NAUCZYCIELI

Zadaniem nauczycieli było ocenianie na podstawie wyglądu i zachowania uczniów, czy rozumieją oni materiał, który właśnie był prze­rabiany. W badaniach zwrócono uwagę na następujące zachowania niewerbalne: ru­chy gałką oczną, mruganie, marszczenie brwi, opuszczanie powiek, dotykanie ręka­mi twarzy, ogólne ruchy ciała, ruchy ust, żucie gumy albo cukierków. Badanie wy­kazało, że tylko 56,7% sygnałów nadawanych przez uczniów zostało odebrane właściwie zrozumiane przez nauczycieli. Wynik ten nie różni się od tego, jaki uzyskano by zgadując. Należy stwierdzić, że od uczniów do nauczyciela przychodzi sygnałów bardzo dużo. Są to sygnały różnego typu: intencjonalne i nieintencjonalne, werbalne i nie­werbalne. Nie zawsze są one łatwe do rozszyfrowania.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)