WPŁYW NA KIERUNEK I STRUKTURĘ

Rzadko też się zdarza, by uczeń sam wpływał na kierunek i strukturę dyskusji11 (Bellack, Davitz 1972, s. 110). Widać tutaj, że nauczyciel, gdy odbiera wypowiedzi nadawane przez uczniów, ma najczęściej do czynienia z komunikatami, których po­jawienie się oraz treść zostały początkowo przez niego samego zaprogramowane. Nauczyciel, w przeciwieństwie do uczniów, odbiera najczęściej to, co sam swoim poprzednim postępowaniem wywołał.W badaniach, które tu omawiam, większość sygnałów nadawanych przez ucznia do nauczyciela bywa obdarzona tylko ogólnikowym określeniem „odpowiadanie. Tak zostało to zaproponowane w systemie N. Flandersa, gdzie całokształt zacho­wań porozumiewawczych ucznia został sprowadzony do dwóch kategorii: „uczeń reaguje” i „uczeń inicjuje”.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)