WIELE BADAŃ

Wiele badań poświęcono składowym stylu kierowania, na przykład sposobom chwalenia (wyrażania aprobaty) i krytykowania (wyrażania dezaprobaty). Okazało się, że u większości nauczycieli ocenianie o charakterze wychowawczym jest silnie skojarzone z ocenianiem o charakterze dydaktycznym.Do początku lat siedemdziesiątych B. Rosenshine znalazł 42 różne badania na ten temat. Wszystkie te badania charakteryzowały się dosyć jednostronnym ujęciem tego, co jest, a co nie jest wyrazem aprobaty lub dezaprobaty. „Mało jest badań na temat relacji między sposobami, w jaki postrzegają nauczy­cielskie wyrażanie dezaprobaty sam nauczyciel, uczeń i obserwator. Coś, co jest oceniane przez obserwatora jako wyraz dezaprobaty, może mieć inne znaczenie dla ucznia i vice – versa“ – pisał wtedy Rosenshine (1971, s. 62).

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)