UTRZYMANIE RÓWNOWAGI

R. House i S. D. Lapan (1978) zwracają uwagę, że nauczyciel działając zawsze pozostaje pod wpływem dwóch przeciwstawnych żądań – po pierwsze ma on traktować wszystkich uczniów „jednakowo”, ma więc być „sprawiedliwy”, po drugie powinien on poszczególnego ucznia wyróżnić, zwrócić na niego uwagę, zobaczyć jego swoiste problemy, czyli indywidualizować.Utrzymanie zdrowej równowagi między tymi żądaniami jest bardzo trudne. Nauczyciel, tak jak każdy człowiek, jednych uczniów lubi bardziej, innych mniej. Ma prawo mieć faworytów, nie może jednak zachowywać się tak, by widać było faworyzowanie. Nie może więc wyróżniać, ale na rzecz uczniów z rzeczywistymi trudnościami musi zapominać o postulacie bycia sprawiedli­wym. Niewątpliwe jest, że niektórzy uczniowie wymagają wzmożonej uwagi i muszą tę uwagę mieć zapewnioną.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)