UCZEŃ JAKO ODBIORCA

Tak więc obok wyrafinowanych prób kategoryzacji za­chowań nauczyciela stosuje się bardzo niedokładne kategoryzacje zachowań ucz­niów’. W rezultacie brak danych na temat tego, co uczeń mówi, gdy zwraca się do nauczyciela, oraz jakie motywy kierują nim, gdy to czyni.To, czy i kiedy uczeń występuje w roli nadawcy do nauczyciela, zależy przede wszystkim od tego, jaki jest nauczyciel prowadzący klasę. W podobnych sytuacjach warunkach pojawiają się znaczne różnice indywidualne między postępowaniem poszczególnych nauczycieli. Uczeń jednak zawsze znacznie częściej występuje w roli odbiorcy niż nadawcy. W celu pokazania jak przebiegają pozytywistycznie zorientowane badania nad interakcjami w klasie, trzy z nich zostaną tu zaprezentowane.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)