UCZEŃ BIEGNIE

Nauczyciel powołany do pilnowania porządku widzi to. Musi on:zdecydować, czy bieg w tej konkretnej sytuacji i w tym czasie (sala, korytarz, boisko) jest zakłóceniem porządku, co oczywiście „włącza“ wartości ogólne (np. „trzeba pilnować, żeby się nie porozbijali) i wartości związane ze szkołą (np. „było powiedziane, że po korytarzu nie wolno biegać”),przewidzieć przyszłość, a więc znów liczne możliwości od „za chwilę rozbije szybę i wpadnie na dyrektora szkoły, który jest po drugiej stronie drzwi” aż po ,,za dwa kroki stanie, to dziecko biega tylko wyjątkowo”,przewidzieć skutek własnej interwencji – od „gdy spróbuję go złapać, wyrwie się i ucieknie, a nie wiem, jak się nazywa i będzie tylko śmiech” do „nie warto nic robić i tak zaraz koniec przerwy” itd., analizować możliwe zachowania, a więc, czy np. zatrzymać, zwrócić uwagę, postawić w kącie, popatrzeć surowo itp.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)