TYP WYKONYWANEJ PRACY

Ph. Jackson (1968) zauważa, że gdy nauczyciele opowiadają o jakimś działaniu, często powołują się na intuicję, która kazała im tak, a nie inaczej postąpić. Częściej mówią, że czują, niż że wiedzą. Jest to związane z tym, że nauczanie jest „sztuką”, w której trzeba pewne rzeczy robić „na wyczucie”, z tym że u nauczycieli z pewnym stażem za „wyczuciem” znaj­duje się masa doświadczeń. To, że nauczyciel nie potrafi prześledzić, jak z ma­gazynu doświadczeń wyłania się pewien optymalny rodzaj zachowania, nie mo­że być zarzutem, bo w ogóle mało kto, bez względu na typ wykonywanej pracy, jest do takiej samoświadomości zdolny.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)