SZTUCZNE BODŹCE

Stąd niezbędne są wszystkie sztuczne bodźce stosowane przez nauczyciela: od nagród i pochwał, przez współ­zawodnictwo, apelowanie do próżności i dumy, aż po kary i nagany. To, jak nau­czyciel stosuje te bodźce, zależy w znacznym stopniu od jego własnego rozeznania. W wielu wypadkach uczniowie pracują dobrze i nawet znajdują w tym pewną przyjemność nie dlatego, że uznają pracę za ważną ale dlatego, że mają dobre stosunki z nauczycielem i po prostu go lubią. W czasie negocjowania wielkości pracy do wykonania nauczyciele mają w umyśle zwykle „idealny” produkt nauki, jaki chcieliby oglądać, podczas gdy dla wielu uczniów ideałem jest robienie jak najmniej. Z drugiej strony w warunkach brytyjskich zdarza się, zwłaszcza w kla­sach z dolnego „gorszego” ciągu, że nauczyciele starają się tylko o to, by dzieci zachowały pozór porządku.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)