SZCZEGÓŁOWE PROBLEMY STRATEGII

Rola humoru. Humor, zdaniem R. A. Stebbinsa (1980), może być traktowany jako strategia, może być też wyrazem autoekspresji. Czasem służy obu tym celom. Z punktu widzenia „strategicznego wykorzystania humoru można wyodrębnić cztery jego rodzaje:humor jako broń w konflikcie jest zasadniczo wyrazem agresji,humor kontroli, na przykład satyra, ma charakter zapobiegawczy, służy powstrzymaniu osoby przed pewnym działaniem;humor wzajemnie akceptowany jest wyrazem solidarności, dobroduszności i przyjaźni;humor przynoszący społeczne odreagowanie daje chwilowe oderwanie się od powagi i koncentracji związanej z realizowanym zadaniem.Ten ostatni rodzaj humoru jest w klasie niezbędny, ponieważ ułatwia realizowa­nie zadań umysłowych, przeciwdziałając zmęczeniu.Gdy nauczyciel mówi coś, co ma być dowcipne, musi on jakoś określić sy­tuację jako nadającą się do powiedzenia czegoś śmiesznego. To samo czyni audytorium i osoby będące celem dowcipu. Wynik „określania sytuacji przez audytorium nie zawsze musi być taki sam jak wynik określania dokonanego przez nauczyciela.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)