SZCZEGÓLNA CECHA PYTAŃ

Szczególną cechą pytań nauczycielskich jest to, że są zadawane, mimo że nauczyciel i tak przedtem zna na nie odpowiedź. Uczeń, który da się naprowadzić przez nauczyciela na właściwą – w rozumieniu nauczyciela – odpo­wiedź, będzie oceniony jako inteligentny. Jest tak – powie interakcjonista symbo­liczny – ponieważ wiedza łączy się z władzą. Wiedzą jest to, co wyposażony we władzę nauczyciel określi jako wiedzę. Zdolności i inteligencja ucznia będą też uznane o tyle, o ile zaakceptuje on nauczycielską definicję wiedzy. Kiedyś przypuszczano, że manipulowanie pytaniami, używanie odpowiedzi ucz­niów jako „cegiełek” konstrukcji budowanych przez nauczyciela jest charakterys­tyczne dla tradycyjnego nauczania; okazało się jednak, że występuje ono dokładnie tak samo w najbardziej progresywistycznych programach „nauczania przez odkry­wanie”.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)