ROZUMIENIE MOŻLIWOŚCI

Poza tym nauczyciel nie ma tam „władzy” w rozumieniu możliwości rozkazywania uczniom, co mają robić, dlatego też jego szanse wpływania na postępowanie uczniów powstają wtedy, gdy ma swobodny dostęp do grupy rówieśniczej, a poprzez nią do indywidualnych problemów poszczególnych uczniów. Problemy młodzieży w takich szkołach nie są proste. A. Swidler tytułem przykładu wspomina o uczennicy, która wstydzi się przychodzić do szkoły, bo jest w ciąży, o innej, też w ciąży, którą chłopak nama­wia do przeprowadzenia skrobanki, o uczniu wrogim i agresywnym z powodu kło­potów w domu itp.Poznanie i zrozumienie prywatnego życia uczniów ma podstawowe znaczenie w pracy nauczyciela wolnej szkoły.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)