OBRAZ ŚWIATA

To chcenie zdaje się być jedyną podstawą legitymizacji stanu rzeczy, o której zaistnienie stara się nauczyciel (Torode 1976, s. 188). Ży­czenia tego nauczyciela nie są osadzone w żadnym kontekście. Nie ma niczego zewnętrznego, wszystko dotyczy ,ja“, i tego, czego to „ja“ chce, ale chce niezbyt konsekwentnie, jakby od czasu do czasu. Nie ma żadnych uzasadnień, dlaczego „ja nauczyciela chce właśnie tego. Obraz świata zaproponowany przez nauczyciela jest taki: „osoby zachowują się od przypadku do przypadku, jak im wygodnie, tylko on (czyli «ja») ma obraz tego, czego chce, ale ten «ja» nie daje żadnych uzasad­nień, dlaczego inni mieliby chcieć tego samego11.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)