GŁÓWNE ZADANIE AUTORA

Głównym zadaniem autora było znalezienie odpowiedzi na py­tania – czy szkolne doświadczenia ucznia dają w ogóle jakiś efekt, a jeśli tak, to jakie elementy życia szkoły ten efekt wywołują? Rutter uznał, że jeśli chce zobaczyć skutki przebywania w szkole, musi uwzględnić trzy typy zmiennych:zmienne przedstawiające charakterystykę uczniów w momencie rozpoczyna­nia kontaktu ze szkołą średnią;zmienne opisujące to, co w szkole się dzieje, czyli tzw. miary procesu;zmienne dotyczące rezultatów wynikających z kontaktowania się ze szkołą.Dominującym elementem „miary procesu” są obserwacje tego, co dzieje się w klasie. Autora interesowało tylko to, co nazwał „ogólnym klimatem działań w klasie”, a nie style oddziaływań poszczególnych nauczycieli. Stosowano różne metody obserwacyjne, ale największe znaczenie przywiązywano do techniki próbek czasowych – polegało to na tym, że obserwator obserwował przez 10 sekund, po­tem 5 sekund notował i tak dalej.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)