ANALIZA ZACHOWANIA

Usiłuje się tu analizować zachowania werbalne poszczególnych nauczycieli, tak aby można było oddzielić tych, którzy są wobec swoich uczniów w wysokim stopniu dyrektywni (a więc udzielają licznych wskazówek, korygują itp.) od niedyrektywnych (tj. dających ucz­niom duże możliwości swobodnych zachowań) i stymulujących uczniów przede wszystkim za pomocą zachowań nagradzających (Flanders 1970).Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii ujawniły przewagę występowania stylu dyrektywnego, częściej zresztą u nauczycieli szkół średnich niż u nauczycieli szkół podstawowych (Morrison, Mcintyre 1974, s. 162). Liczne badania wykazały, że pojawiają się duże różnice między częstotliwością kontaktów, jakie ma nauczyciel z poszczególnymi uczniami.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)