TERAPIA ZAJĘCIOWA

Idea terapii zajęciowej jest następująca: robić cos’, ciągle robić, bez względu na to, czy to ma sens. Uczniowie sami znają wiele takich czynności, jak granie w kar- ty, wycinanie scyzorykiem ławek, czytanie pod ławką, mazanie po papierze. Ale te zajęcia są jakby „anty“ oficjalnym przepisom. Nauczyciel musi wymyśleć coś, by uczniowie byli jakoś „zajęci zgodnie z tym, czego szkoła wymaga. Funkcję terapii zajęciowej spełnia często rysowanie map czy obrazków; różne gry, eksperymenty, roboty ręczne też mogą być użyte do tego celu.Często można uczniom zapełnić czas, wymagając od nich pracy takiej, jak czyszczenie, sprzątanie, struganie kredek, porządkowanie sprzętu, katalogowanie książek, czyli robienie rzeczy, którym wcale niekoniecznie należy poświęcić uwagę tu i teraz, ale co do których można znaleźć jakieś uzasadnienie i głosić, że w ogóle powinny być zrobione.

Witaj na moim portalu dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i mojej największej pasji jaką od lat jest modelarstwo. Zapraszam do czytania i komentowania na bieżąco!